Ve třídě Rybiček je zapsáno 23 dětí, z toho 8 chlapců a 15 dívek ve věku od 4 do 6 let. S povinnou předškolní docházkou je 9 dětí. Ve třídě je zařazena také holčička se speciálními vzdělávacími potřebami, která má k dispozici pedagogickou asistentku.
Naše třída se snaží vytvářet prostředí plné laskavosti, vzájemného respektu a otevřenosti. Učíme děti novým vědomostem, dovednostem a znalostem co nejpřirozenější cestou, přičemž klademe důraz na prožitkové učení, které podporuje jejich zájem a zvídavost. Cílem je, aby děti byly schopné s osvojenými vědomostmi dále pracovat a využívat je ve svém běžném životě.
Děti se v tematicky zaměřených celcích učí poznávat svět kolem sebe – od prostředí, ve kterém žijí, až po živou a neživou přírodu, střídání ročních období, pohádky, dětské básničky, písničky a různé pohybové hry. Při těchto aktivitách pracujeme s rozmanitými výtvarnými technikami a děti mají možnost tvořit s netradičními materiály. K pohybovým aktivitám používáme různé pomůcky a děti mají přístup k pestré paletě vzdělávacích pomůcek, jako jsou Klokanův kufr, Klokanovy kapsy, Methodiko, stejně jako k základům programování a interaktivním LCD panelu, které podporují rozvoj jejich ICT dovedností. Všechny činnosti, které realizujeme, jsou zaměřeny na rozvoj celkové osobnosti dítěte, jeho tělesného zdraví a vytváření pozitivního vztahu k okolnímu prostředí a přírodě. Toto propojení probíhá nejen během pobytu venku, ale i v rámci vnitřních třídních aktivit, čímž se podporuje celostní růst dětí.
Snažíme se, aby se každé dítě cítilo ve třídě přijaté, respektované a důležité. Učitelé fungují nejen jako průvodci dětí v jejich vzdělávání, ale také jako podporovatelé jejich emocí a pocitů. Důležité je pro nás vzájemné naslouchání – děti mají prostor vyjádřit své pocity, názory a přání, a my jim ukazujeme, že jejich názory jsou cenné a že jim nasloucháme. Při práci ve skupinách se děti učí spolupracovat, komunikovat a vytvářet společné plány. Tento přístup jim pomáhá rozvíjet schopnost organizace, řešení konfliktů a hledání kompromisů. Děti se učí pomáhat druhému, rozdělit si povinnosti a společně se podílet na činnostech, čímž získávají důležité sociální a emoční dovednosti.Podmínky, které ve třídě vytváříme, podporují rozvoj samostatnosti a sebedůvěry dětí. Každé dítě je povzbuzováno k tomu, aby se rozhodovalo a jednalo samostatně, přičemž má podporu učitele, který mu nabízí pomoc a vedení. Pracujeme s konkretizovanými výstupy, které jasně upřesňují požadavky na jednotlivé očekávané výsledky v podobě činností a příležitostí, aby bylo zřejmé, co by dítě mělo na konci předškolního vzdělávání zpravidla dokázat.
Ve třídě rovněž provádíme logopedickou prevenci a pravidelně děti seznamujeme a postupně prohlubujeme znalosti anglického jazyka. Důraz klademe na dodržování důležitého trojúhelníku pro správný rozvoj dítěte a pohodový pobyt v mateřské škole, který zahrnuje upřímnou a otevřenou komunikaci mezi dítětem, pedagogem a rodiči. Tento vztah postavený na důvěře a respektu umožňuje, aby se každé dítě cítilo bezpečně a motivovaně ke každodennímu objevování, učení a rozvoji.